вівторок, 6 березня 2018 р.




ІГРИ ТА ІГРОВІ МОМЕНТИ, ЯК ЗАСІБ ЗНИЖЕННЯ ВТОМЛЮВАНОСТІ УЧНІВ ПІД ЧАС САМОПІДГОТОВКИ У ГПД       Із давніх-давен в Україні будь-які зібрання дітей супроводжувалися ігровою діяльністю. Змагалися у стрільбі з луків, метанні сніжок, катанні на санчатах, лижах, ковзанах тощо. Завдяки засобам народної гри маленьку людину відволікали від повсякденного життя, а це давало можливість розвіяти сумніви та повірити у власні сили. Через гру дитина могла позитивно розкрити свій внутрішній потенціал, ігрові вправи активізували рухливість, розвивали процеси мислення, викликали позитивні емоції.
    Про гру сказано чимало добрих слів. її називають і джерелом радості, і «королевою» дитинства. Обидва твердження правильні, адже гра для дитини — це життя з усіма його радощами, тривогами, перемогами та прикрощами. Гра — природний для дитини вид діяльності.
У період переходу від гри до умов навчальної діяльності в житті дитини настає переломний момент. Адже вона не лише йде з дитячого садка до школи, а набуває обов'язку — вчитися.

Гра стає школою соціальних взаємин для кожної дитини. У грі вона знайомиться з великим діапазоном людських почуттів і взаємин, учиться розрізняти добро і зло. Завдяки грі в дитини формується здатність виявляти особливості, визначати, як вони сприймаються іншими, з'являється потреба формувати свою поведінку з урахуванням можливої реакції. 

  1. Ігри та ігрові моменти як засіб зниження втомлюваності учнів під час самопідготовки у ГПД
Поряд із застосуванням різноманітних ігор, використовуємо також ігрові моменти, ігрові ситуації, ігрові прийоми.
Ігрові моменти – важливий засіб як для підсилення інтересу учнів до навчальної діяльності, розвитку мотивації молодших школярів, так і засіб для попередження втомлюваності учнів під час самопідготовки.
 Ігрові моменти сприяють активізації пізнавальної діяльності, покращують сконцентрованість уваги та в той же час допомагають переключитись із одного виду діяльності на інший і відпочити, приносять позитивні емоції, радість, задоволення, знімають емоційну напругу.
Приклади ігрових моментів:
  1. «Гість прийшов» - ілюстрація казкового героя, м’яка іграшка,  підготовлений учень з іншого класу.
  2. «Казкова телеграма» - телеграма або лист з певним завданням. Завдання, на відміну від подібних завдань на уроці, легкі, можуть бути жартівливого характеру, загадка, анаграма, тощо.
  3. Руханка під музичний супровід – це можуть бути довільні рухи або міні танок, який проводить вихователь, а діти повторюють.
  4. «Ланцюжок» - вправи із самомасажем та взаємним масажем, наприклад «Погода у Занзибарі»: у Занзибарі гріє сонечко (гладити по плечах того, хто стоїть попереду), дме легенький вітерець ( провести пальцями по спині), почався вітер ( терти спину), накрапає дощик ( стукати пальцями по спині), почалася злива ( енергійно стукати пальцями по спині), град ( легесенько кулачками). Повторюється все у зворотному порядку. Вправа виконується, стоячи у колі. Подібні ігрові моменти та прийоми на зняття м’язового напруження з позитивним емоційним змістом тривають декілька хвилин, але приносять велику користь, бо розвивають психомоторні процеси, долають відчуття невпевненості, тривожності, знижують відчуття втоми, стресу.  Також подібні прийоми виконують і здоров'язберігаючу функцію.
  5. «Спіймай рибку» - учитель тримає одну руку перед собою паралельно підлозі, а інша – це «рибка», яка плаває навколо зігнутої руки. Завдання учням – сидячи або стоячи плеснути у долоні в той момент, коли «рибка» пірнає під зігнуту руку. Завдання вчителю – робити рухи то швидко, то повільніше, починати пірнати – і повертатись назад.
Але не забуваймо, що основна мета використання ігрових моментів та прийомів – не навчальна, а розвантажувальна.

Немає коментарів:

Дописати коментар