Самопідготовка









САМОПІДГОТОВКА
 В ГРУПІ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ

Значення самопідготовки
Одне із найважливіших завдань у режимі роботи ГПД є виконання домашніх завдань (самопідготовка).
Самопідготовка — одна з форм організації навчального процесу в групі продовженого дня. Це обов’язкові щоденні заняття, на яких школярі самостійно виконують навчальні завдання в суворо відведений час під керівництвом педагога-вихователя.
     Мета самопідготовки: прищепити учням навички самоосвітньої роботи, яким у повсякденному житті надають величезного значення.
    Ця форма навчання, незважаючи на те, що її організують не в домашніх, а в шкільних умовах, має за мету формування самоосвітніх навичок та характеризується самостійними навчальними діями учнів.    Самостійна робота на цих заняттях передбачає вироблення навичок самоосвіти, самовиховання і сприяє всебічному розвитку особистості учня.


      Виникають нові можливості в розвитку і формуванні в учнів позитивного ставлення до навчання, стійких інтересів і навичок для подальшої самоосвітницької роботи. Весь зміст роботи в години самопідготовки спрямований на всебічний розвиток і вдосконалення здобутих умінь самостійної роботи, формування навичок раціонального використання навчального часу.


ПАМ’ЯТКИ ДЛЯ УЧНІВ

У ПРОЦЕСІ САМОПІДГОТОВКИ

ПРАВИЛА ВИКОНАННЯ ПИСЬМОВИХ РОБІТ

1.    Упорядкуй робоче місце, приготуй усе необхідне для роботи.

2.    Сядь зручніше, як учать у школі.

3.    Прочитай завдання. Які правила слід застосовувати у вправі? Згадай, якщо забув, то прочитай у підручнику.

4.    За потреби пригадай аналогічне речення, виконане в класі під керівництвом учителя.

5.    Виконуй не поспішаючи.

6.    Пиши не кваплячись, але і не надто повільно. Не відволікайся сторон-німи справами.

7.    Якщо не розумієш змісту вправ, запитай у вихователя.

8.    Окремі складні частини завдання не пиши в зошиті, а користуйся чер-неткою.

9.    Виконай вправу, перевір, охайно виправ помилки. Якщо брудно, то перепиши.

10.   Коли бачиш, що потребуєш допомоги вчителя, то не виконуй усього завдання. Виконуй те, що зрозуміло, а про незрозуміле запитай учителя.

ЯК ПОТРІБНО ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

1.    Уважно прочитай завдання до вправи і визнач, яким правилом корис-туватимешся під час його виконання.

2.    За потреби, ще раз прочитай правило, наведи власні приклади до нього.

3.    Виконуючи вправу, звіряй із правилом.

4.    Перевір роботу, використовуючи підручник, таблицю, словник.

ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ВПРАВИ НЕ ЗАБУДЬ:

1.    Уважно прочитати вимоги до неї.

2.    Знайти і повторити правило, що допоможе виконати її.

3.    Прочитати і виконати завдання, що наведено у підручнику.

4.    Писати, диктуючи сам собі.

5.    Перевірити записане за підручником.

6.          Виправити помилки.


ЯК НЕОБХІДНО ГОТУВАТИ ЗАВДАННЯ З ЧИТАННЯ

1.   Прочитай текст, познач слова і вислови, значення яких не розумієш. Попрацюй над цими словами (прочитай кілька разів).
2.   З’ясуй значення незрозумілих слів.
3.   Прочитай текст повторно.
4.   Дай відповіді на запитання, що містяться наприкінці тексту.

ПАМ’ЯТАЙ, ЯК ПОТРІБНО РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ

1.   Прочитай уважно умову задачі. Подумай.

2.   Прочитай повторно. Виділи істотне для розв’язування.
3.   Коротко запиши умову або виконай графічне зображення.

4.   Подумай: що потрібно знати, щоб відповісти на запитання задачі; що вже відомо з умови задачі; а що необхідно знайти.
5.   Склади план розв’язання задачі (усно).
6.   Розв’яжи задачу і перевір розв’язання.

                     ЯК СЛІД ПРАЦЮВАТИ ПІД ЧАС САМОПІДГОТОВКИ

1.   Підготуй усе необхідне до роботи.

2.   Прибери з робочого місця все зайве.
3.   Навчальні посібники розклади по порядку виконання завдань.
4.   Розпочавши роботу, не поспішай!
5.   Не працюй до повної втоми.
6.   Під час роботи не жуй, не пий.
7.   Не відволікайся під час роботи.

8.   Якщо щось не виходить, то не хвилюйся, а заспокойся і продовжуй працювати.

ПРАВИЛА ШВИДКОГО І МІЦНОГО ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ

1.   Під час заучування уривка з прози, цитати: прочитай і зрозумій зміст; прочитай повторно і, якщо уривок невеликий, спробуй відтворити його; великий текст розподіли на змістовні частини, читай і, закривши текст, переказуй мовчки або вслух; перекажи кілька разів, стежачи за виразністю.

2.   Заучуючи вірш, користуйся тими самими правилами, що і при заучуванні прози. Читай виразно відразу. Якщо важко запам’ятовується, запиши текст, розподіли за змістом частини. Читай, потім розповідай запам’ятовуючи, переходь від однієї частини до іншої.

3.   Заучуючи правила, визначення, закони, з’ясуй їх зміст, порівняй із відо-мими тобі правилами, визначеннями, добери приклад, читай повільно двічі-тричі, розкажи, зазираючи в книгу, а потім розкажи, не користуючись нею.



ОСНОВНІ МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ
ДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ
1. Підготовку розпочинайте в провітреному і чисто прибраному класі. Потурбуйтеся, щоб учні підготували підручники, зошити, канцприладдя.
2 .Підготуйте класну дошку, визначте послідовність виконання домашніх завдань.
3. Підведіть підсумки роботи учнів на уроках.
4. Допочатку самопідготовки напишіть план її проведення, в якому вкажіть з кожного предмета тему і мету.
Дидактична мета орієнтовно може бути такою:
  • закріпити знання з теми;
  • повторити матеріал тощо.
Корекційна мета орієнтовно може бути такою:
  • розвиток мови, виправлення мовних недоліків;
  • розвиток просторової орієнтації;
  • координація рухів;
  • компенсація недоліків сприймання навколишнього середовища;
  • збагачення чуттєвого досвіду через зорове сприймання;
  • формування навичок вимірювальних дій —розвиток понять про форму, розмір, вагу предметів;
  • розвиток спостережливості;
  • розвиток мислення, пам'яті, уваги тощо.
5. Хід заняття:
  • Уточніть обсяг домашніх завдань, їх розуміння учнями. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, порекомендуйте, що слід повторити, щоб виконати завдання. Коли труднощі виникають в окремих учнів, надайте їм індивідуальну допомогу.
  • Організуйте самостійну роботу учнів над виконанням домашніх завдань.
  • Дотримуйтеся основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку створюється теоретичний матеріал, а потім виконуються відповідні вправи.
  • Дотримуйтеся вимог охоронно-педагогічного режиму.
  • Стежте за освітленням робочих місць.
  • Використовуйте різні засоби корекції.
  • Проводьте фізкультхвилинки.
  • Створюйте оптимальні умови зорового навантаження.
  • Проводьте індивідуальну роботу з учнями, виявляйте прогалини в їх знаннях разом з учителем ліквідуйте їх. 
6.Дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань.
7.Вчіть учнів працювати так, як радять пам'ятки «Вчись — вчитися».
8.В початкових класах організовуйте колективні форми роботи:
дидактичні ігри; хорові читання тощо.
9.Використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися ними
10. Організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю:
  • самоконтроль;
  • взаємоконтроль;
  • фронтальний контроль; .
  • вибірковий контроль;
  • індивідуальний контроль.
11. Підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки
12. Організуйте роботу з учнями, які раніше виконали домашнє завданні.
13. Раціонально використовуйте час, вчіть цього своїх вихованців.
14.Підведіть підсумки самопідготовки:
  • аналіз роботи учнів;
  • демонстрація кращих зошитів, робіт.

15.Прослідкуйте щоб учні прибрали свої робочі місця.

Немає коментарів:

Дописати коментар